Tiedote: VALPRO Logistics laajentaa saadun kasvurahoituksen voimin

Logistiikka-alan henkilöstöpalveluyrityksenä voimakkaasti kasvanut VALPRO Logistics suunnittelee suuria. Emoyhtiö VALPRO Groupin sateenvarjon alle rakentuu laadukkaita palveluita uusille toimialoille ja entistä suuremmalle toiminta-alueelle – tarkoitus on myös kansainvälistyä.

Suurten suunnitelmien toteuttajiksi tarvitaan parhaat voimat. Siksi VALPROhon ovat liittyneet henkilöstöpalvelualan aiemmat suurtekijät Melina Näätänen ja Jarkko Niemi. Nykyään Rokmind valmennusyritystä luotsaavat pitkäaikaiset yrityskumppanit lähtevät VALPRO Groupin osakkaaksi ROK Capital -sijoitusyhtiönsä kautta. He tuovat myyntiin, johtamiseen, henkilöstön kehittämiseen ja liiketoiminnan kasvattamiseen vankan kokemuksen toimialalta. Myös Harri Kämppä, jolla on johtotason kokemusta logistiikka-alalta, B2B-palvelu- ja teknologia-alalta, on nimetty VALPRO Groupin hallituksen puheenjohtajaksi. Kämppä on työskennellyt aiemmin Transval Groupin toimitusjohtajana, ja hän tuo konserniin laajan osaamisen ulkoistusliiketoiminnasta.

VALPRO Logistics on kasvattanut henkilöstömääränsä jo satoihin työntekijöihin. Nyt aika on toimitusjohtaja Loukosen mukaan kypsä toiminnan kasvattamiselle vielä isompaan kokoluokkaan Suomessa ja maailmalla.

–Aloitimme logistiikan, tuotannon ja teollisuuden toimialoilta. Otamme mukaan uusia toimialoja ja myös laajennumme maantieteellisesti, aina kun se on järkevää, Loukonen sanoo.

Näätänen ja Niemi vastasivat Opteam-ketjun suurimpina yrittäjinä Opteamin Pirkanmaan, Satakunnan, Etelä-Pohjanmaan, Pohjanmaan ja Keski-Pohjanmaan toiminnoista, kunnes Opteam myytiin Baronalle vuonna 2017. Näätänen työskenteli ennen tätä myös Opteamin Euroopan liiketoiminta- ja ketjujohtajana. Yrityskauppaa seuranneen kilpailukiellon päätyttyä Näätästä on pyydetty mukaan useaan alan yritykseen, mutta tähän asti hän on kieltäytynyt.

–Ajattelin, etten koskaan palaa alalle. Mutta VALPRO on jotain aivan muuta kuin monet muut alan toimijat. Koko VALPRO-joukkueella on käsittämättömän hyvä asenne ja pro-ammattitaito, Näätänen sanoo. Hänen mukaansa tärkein asia, joka sai hänet palaamaan alalle, on arvomaailmojen ”mätsääminen”.

–Kun VALPROn porukka esitteli toimintaansa, olin, että wow! Heidän ajatusmaailmansa on samanlainen kuin minulla. He tekevät kaiken ihmiset edellä; heille ihminen on tärkein voimavara. Porukan mindset ja sydän ovat kohdallaan. Heistä paistaa inhimillisyys ja halu tehdä asiat oikein, mutta erittäin intohimoisesti. Harvoin elämässä törmää tuon tyyppisiin ihmisiin. Tässä on kaikki menestyksen elementit, Näätänen hehkuttaa.

Loukonen ja Näätänen tapasivat pääomasijoitus- ja konsultointiyhtiö Virta Growth Partnersin kautta.

–Nopeasti huomasimme, että ajatus- ja arvomaailmamme klikkaavat erinomaisesti. Haluamme olla ihmislähtöinen ja -läheinen henkilöstöpalveluyritys. Molemmilla on lisäksi samantyyppinen ambitiotaso yrityksen kehittämisessä, Loukonen sanoo.

Näätänen huomauttaa, että henkilöstöpalveluala on hyvin polarisoitunut: on mammutteja ja on pieniä.

–Pian me olemme mammuttien joukossa, Näätänen sanoo vakuuttavasti.

VALPRO Logisticsin taustalla olevat Saku Loukonen ja Antti Tarakkamäki ovat menestyneitä sarjayrittäjiä. Heidän aikaisemmat yrityksensä ovat kansainvälisesti menestyneitä teknologia- ja kasvuyrityksiä.

–Siksi tässäkin ollaan maailmanvalloitusmeiningillä. Haastamme perinteistä toimialaa kasvuyrityshengellä, Loukonen luonnehtii.

Saku Loukonen, VALPRO Logistics Oy, toimitusjohtaja, 040 703 7458

Melina Näätänen, ROK Capital Oy, omistaja, 050 560 2851